του Κωνσταντίνου Καραγκούνη, Αρχιτέκτονα
Τουρισμός = Διακοπές ή / και επίσκεψη Πόλεων.
Ελληνικός τουρισμός = Θάλασσα και… λίγο Πόλη.
Γιατί λίγο στις πόλεις;
Απλά γιατί συνήθως δεν είναι πολύ ωραίες.
Άρα το θέμα είναι να τις ομορφύνουμε.
Όχι φυσικά ξανακτίζοντάς τες.
Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
Ένα από αυτά, τα περίπτερα.
Αυτά τα αντιαισθητικά μικρά “super market” – ελληνική πατέντα – που καταλαμβάνουν πεζοδρόμια και πλατείες.
Μα είναι χρήσιμα, θα πει κάποιος. Συμφωνώ!
Τώρα όμως είναι η ευκαιρία.
Υπάρχουν χιλιάδες καταστήματα ξενοίκιαστα, σε όλη την Ελλάδα.
Και με χαμηλά – πλέον – ενοίκια.
Ας “εισχωρήσουν” εντός των κτιρίων (με κίνητρα και αντικίνητρα), ελευθερώνοντας λειτουργικά και αισθητικά, τα πεζοδρόμια και τις πλατείες.
Άλλωστε, ο λόγος που δημιουργήθηκαν – να δώσει το κράτος κάτι που δεν του στοίχιζε, στους ανάπηρους πολέμου – πλέον δεν έχει νόημα. Έχουν περάσει πολλά χρόνια.