Στο κέντρο του Μιλάνου το κτίριο Galleria Vittorio Emanuele του αρχιτέκτονα Mengoni, αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του πολεοδομικού χώρου του 19ου αιώνα. Μέρος του κτιρίου αυτού, το κατάστημα Omega, ανακαινίσθηκε τελείως από τους αρχιτέκτονες A και P. Castiglioni.
Η λύση που εφαρμόσθηκε, ήταν να δημιουργηθεί ένας χώρος για έκθεση και πώληση, που θα τόνιζε τον χαρακτήρα του προϋπάρχοντος αρχιτεκτονήματος.
Μια έρευνα οπτικών εντυπώσεων, εικόνων και χώρων που θα ξεπερνούσε τους απλούς εμπορικούς και διαφημιστικούς λόγους.
Ο χώρος αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα, υπόγειο, ισόγειο, και ημιώροφο και μια μεγάλη σκάλα δίδει ένα σημείο συνέχειας μεταξύ των ορόφων. Η οπισθοχώρηση της βιτρίνας στο επίπεδο της στοάς, επιτυγχάνει το διπλό αποτέλεσμα, να σχηματίσει μια ζώνη στάσης έξω από την ροή των πεζών και να εκφράσει την αρχιτεκτονική συνύπαρξη μεταξύ των τυπολογικών χαρακτηριστικών του προϋπάρχοντος και του νέου. Επιτυγχάνεται μια σχέση συνέχειας μεταξύ του χώρου της στοάς και του εσωτερικού του καταστήματος, λόγω του ότι τα κρύσταλλα και ο ατσάλινος σκελετός με το να γίνουν σαν μια μοναδική διαφανής μεμβράνη, δεν αποτελούν πια «τοίχο». Η στοά και μ’ αυτή οι εικόνες της πόλης, από το Duomo στην κυκλοφορία πεζών και αυτοκινήτων, έχουν συμπεριληφθεί στο χώρο της πώλησης και εισχωρούν μέχρι τα τρία επίπεδα δια μέσου των ανοιγμάτων, που έγιναν εξ’ αιτίας της σκάλας. Η οπτική ενοποίηση έγινε πιο έντονη, με μια μικρή τεχνική: ένας καθρέφτης στο μέρος της σκάλας, μεταφέρει στο υπόγειο τις αντανακλώμενες εικόνες της στοάς και του κόσμου.
«Inox e spazio publico» documenti di Casabella
Οι συνηθισμένοι εκθεσιακοί χώροι αντικαταστάθηκαν από μικρές βιτρίνες γυριστές, που δεν εμποδίζουν την συμμετοχή στη ζωή που διαδραματίζεται, μέσα στο κατάστημα και αντίστροφα επιτρέπουν σ’ όποιον βρίσκεται μέσα, να αντιλαμβάνεται τον χώρο της στοάς και του δρόμου.
Επενδεδυμένες με ανοξείδωτο ατσάλι, οι μικρές βιτρίνες, είναι λίγο απομακρυσμένες από την τζαμαρία μ’ ένα διπλό μπράτσο (πάνω και κάτω) που τους επιτρέπει να μετακινούνται.